Avskedsansökan!


-Anhåller härmed om att få sluta som vuxen. Jag har beslutat mig för att återgå till att bli åtta år, med de skyldigheter som ingår i detta.

Jag vill kunna gå till McDonalds och tro att jag sitter på en fyrstjärnig restaurant.

Jag vill kunna låta pinnar segla ikapp i en bäck, och jag vill kunna bygga ett slott av gamla kartonger.

Jag vill kunna tro att nonstop är roligare än pengar eftersom man faktiskt kan äta dem.
Jag vill sitta under en stor ek med några kompisar och sälja saft till förbipasserande en varm sommardag.


Jag vill återvända till en tid då livet var enkelt och lätt att leva; då det mesta handlade om färger, pluttifikationstabel!


Du kunde bara vara glad eftersom du var lyckligt ovetande om allt som kunde göra dig orolig eller bekymrad.


Jag vill tro att världen är ett enda stort nöjesfält.


Att alla människor är pålitliga, goda och ärliga.

Jag vill kunna tro att allt är möjligt.


Jag vill kunna blunda för sånt som är krångligt och besvärligt, och jag vill kunna bli glad och uppspelt över småsaker igen.

Jag vill leva enkelt och lätt igen.


Jag vill inte att min dag ska bestå av datorhaverier, berg av pappersarbete, deprimerande nyheter, försök att överleva flera dagar varje månad än det finns pengar till, räkningar, skvaller, sjukdom, och förluster av nära och kära.

Jag vill tro på leenden, kramar, snälla ord, sanning, rättvisa, fred, drömmar, snöänglar och på fantasin.


Ja, . . . så här är då mitt checkhäfte, mina kreditkort, bilnycklarna och mina deklarationsblanketter.

Jag avgår som vuxen från och med idag!

Vill du leka med mej i min sandlåda så får du fånga mej först!




























Kommentarer
Postat av: Gunilla

Hej vännen!

Jag håller fullständigt med dig, att man vill avgå som vuxen. Visst var det lättare förr när man var "barn" och inte behövde tänka på det som var allvarligt. Nu är det en massa "måsten" hela tiden nästan :( Ja jag vill oxå komma tillbaka till den tid när man inte behövde tänka på det ena eller det andra. Finns det ngn sådan knapp ngn stans, tror du :)

Kram på dig

Gunilla



2009-01-22 @ 21:35:56
URL: http://gunillaskatter.blogg.se/
Postat av: Marketta

Jag tar gärna hand om ditt checkhäfte och dina kreditkort. Skicka hit dom bara så kan jag fortsätta och vara vuxen istället S. No problemas.



Kramizzar

Marketta

2009-01-23 @ 00:06:18
URL: http://colliekompisarna.bloggagratis.se
Postat av: Anki Enbom

Hej vännen.

Vad skoj att du är igång igen med din blogg

Detta inlägg skriver jag under på fniss

Kramen

2009-01-28 @ 22:35:06
URL: http://ankiskatter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0